Jak wrócić do formy po COVID-19 radzą specjaliści z Centrum Medycyny Nowa Europa

lekarze specjaliści >Jak wrócić do formy po COVID-19 radzą specjaliści z Centrum Medycyny Nowa Europa

Jak wrócić do formy po COVID-19 radzą specjaliści z Centrum Medycyny Nowa Europa

Centrum Medycyny Nowa Europa

Obostrzenia związane z pandemią COVID-19 w Polsce w mniejszym lub większym stopniu dotknęły nas wszystkich. Niestety przez wiele miesięcy pozostawaliśmy w domach ponieważ wielu pracodawców biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa zdecydowało się przejść na system pracy zdalnej. Wielogodzinna praca przy komputerze negatywnie odbiła się na naszej kondycji fizycznej. Teraz powinniśmy zadbać o swoje zdrowie. Bardzo ważny jest powrót do sprawności fizycznej. Dzięki ponownej możliwości korzystania z klubów fitness i siłowni, każdy powinien dążyć do przywrócenia formy i sprawności sprzed pandemii. Osoby do tej pory niećwiczące w trosce o swoje zdrowie mają okazję rozpocząć przygodę ze sportowym stylem życia.

Długi okres kwarantanny i utrudniony dostęp do sal sportowych w wielu przypadkach przyczynił się do pojawienia się zbędnych kilogramów, a przebyta choroba osłabiła znacząco sprawność. Jak zauważyli medycy, osoby aktywne fizycznie o wiele łagodniej przechodziły zakażenie COVID-19, a o wiele więcej komplikacji pojawiało się u osób z nadwagą. Każda forma aktywności fizycznej może okazać się bezcenna, a osoby uprawiające sporty są również zdrowsze psychicznie i mniej narażone na stany depresyjne, dzięki wydzielanym podczas ćwiczeń endorfinom – które zwane są popularnie hormonami szczęścia.

Na powrót do utraconej formy i rozpoczęcie zajęć fizycznych nie ma „złotej recepty”, obowiązuje podejście indywidualne oraz zasada „nic na siłę”. Najlepiej stosować metodę „małych kroków” aby nie przeciążać organizmu nagłym, silnym wysiłkiem, co może powodować stres naszego organizmu. Najtrudniejsze są początki, dlatego trenując indywidualnie, warto być konsekwentnym oraz powoli zwiększać zarówno częstotliwość jak i intensywność treningu. Należy zwracać szczególną uwagę na to jak szybko męczy się nasz organizm i monitorować oddech, który po przebytej chorobie i dłuższym okresie bezczynności może ulec spłyceniu. Trzeba mieć na uwadze, że po długim okresie braku aktywności, mięśnie są bardziej napięte i ich motoryka jest o wiele niższa. Lekarze zalecają jak najszybsze rozpoczęcie spokojnej aktywności, która może początkowo przybrać formę spaceru lub nordic walking z użyciem wspomagających kijków. Pierwsze treningi nie mogą być forsowne, a trasy w miarę łagodne i raczej nieoddalone od domu. Po nabraniu wprawy i odczuwalnej poprawy formy, treningi mogą stać się stopniowo intensywniejsze, podobnie jak ich częstotliwość. W zależności od tego w jakim stanie jest osoba rozpoczynająca treningi, powrót lub nabycie optymalnej sprawności może trwać kilka tygodni, czasami długie miesiące. Trzeba wiele cierpliwości i konsekwencji, ale efekty na pewno warte są wysiłku, znacznie lepsza kondycja fizyczna i świadomość poprawy jakości życia są bezcenne.

Indywidualne treningi nie powinny być zbyt intensywne i obciążające, dlatego lepiej rozpocząć treningi pod czujnym okiem instruktora, wybierając sprawdzone kluby. Warto rozpocząć powrót do formy lub jej budowanie, zdając się na profesjonalistów. Doskonałym sposobem na rozpoczęcie treningów i powrót do dawnej sprawności, jest skorzystanie z pomocy doświadczonych trenerów fitness, którzy postarają się dostosować trening do indywidualnych predyspozycji i stopnia zaawansowania. Coraz bardziej popularne stają się zajęcia autorskie, które oferują nam trenerzy w Centrum Medycyny Nowa Europa. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło stworzyć indywidualne zestawy ćwiczeń, które nie tylko poprawiają formę, ale zapewniają doskonałe samopoczucie podczas codziennego życia. W ofercie znaleźć można ćwiczenia zapewniające prawidłową postawę i niwelujące uporczywe bóle pleców – doskonałe dla osób prowadzących siedzący tryb pracy. Zajęcia rozciągające – stretching, które uelastyczniają ciało i odprężają, a zaawansowanym sportowcom pomagają podejmować intensywniejsze treningi.
Wśród autorskich treningów fitness znajdują się również ćwiczenia dna miednicy, które poprawiają komfort życia zarówno kobiet jak i mężczyzn. Oferujemy również specjalne ćwiczenia fitness dla seniorów, z uwzględnieniem indywidualnej sprawności oraz stopnia wytrenowania ćwiczących. Centrum Medycyny Nowa Europa zaprasza wszystkich bez względu na wiek, którzy chcą cieszyć się dobrym zdrowiem i piękną sylwetką.

ZADZWOŃ I ZAPISZ SIĘ:

+48 600 030 310
+48 42 256 87 87
+48 42 689 94 40

 

 

medserwis.pl Telewolt Sp. z o.o. 00-671 W-wa, ul. Koszykowa 70 lok.2, tel.: 601 410 411, e-mail: medserwis@medserwis.pl