Firmy farmaceutyczne startując w przetargach medycznych muszą po drodze zwierzyć się z wieloma wyzwaniami. Pierwszym z nich jest już etap właściwego przygotowania się do postępowania. Wydawać by się mogło, że dla producentów, którzy nie robią tego pierwszy raz, to rzecz rutynowa i prosta. Nie jest jednak tak zawsze. Czasami idąc utartymi schematami nie dostrzegamy szans, które wymykają nam się z ręki. W głównej mierze wynika to z braku odpowiednich danych historycznych i łatwych do interpretacji analiz, na bazie których można wyciągać nowe biznesowe wnioski. To właśnie one mogą być kluczem do sukcesu w wygranej przetargowej.
Posiadanie wiedzy na temat tego, kiedy i przez kogo są one organizowane oraz śledzenie historii już odbytych przetargów to dopiero pierwszy etap działań. Dopiero wtedy gdy będziemy posiadać kompleksowe analizy rynkowe w zakresie m.in. cen wygrywających i przegrywających w konkretnym przetargu i zmienności cen danej cząsteczki, wskazania, który szpital jest największym odbiorcą naszego preparatu i gdzie warto stawać w przetargach, a także znajomość konkurencji, rozumiana jako wiedza o działalności konkurencji na rynku szpitalnym, pozwala na lepszą koordynację planowanych działań oraz przybliża firmę do wygranej.
Jednak, aby pozyskać te twarde dane nie wystarczy doświadczenie i „dobre wyczucie” producenta, warto wspierać się narzędziami analitycznymi. Do tego celu służą nowoczesne narzędzia klasy Business Intelligence oferując swoim użytkownikom możliwość lepszego przygotowania się do przetargów lekowych oraz wiele innych, cennych możliwości biznesowych.
Scula - skuteczne narzędzie analityczne dla firm farmaceutycznych
Jednym z nowoczesnych narzędzi wspierających zarządzanie przetargami szpitalnymi jest Scula stworzona przez polską firmę technologią Lideo. Jest to narzędzie do analizy danych dla sektora farmaceutycznego klasy Business Intelligence (BI), którego funkcjonalność jest skierowana głównie do firm farmaceutycznych regularnie biorących udział w przetargach medycznych. Scula pomaga w przygotowywaniu się do przetargów lekowych, wspiera producentów leków w procesie wprowadzania na rynek nowych preparatów leczniczych oraz oferuje im pomoc w optymalizacji prowadzonych działań oraz odnajdywaniu zupełnie nowych perspektyw, nisz biznesowych.<
Raporty Scula ułatwiają skomplikowaną do tej pory analizę danych, wspierając dzięki temu procesy decyzyjne. Ich zadaniem jest dostarczanie analiz na temat przetargów lekowych zorganizowanych przez szpitale na przestrzeni ostatnich lat. Korzystając z funkcjonalności tego narzędzia BI możliwe jest opracowanie szczegółowej analizy trendów rynkowych, zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędu podczas przygotowywania własnej oferty przetargowej oraz zwiększenie swojej przewagi nad konkurencją. Na podstawie wszystkich zebranych danych historycznych tworzone są przejrzyste i intuicyjne raporty dostarczane użytkownikom w przystępnej formie interaktywnych wizualizacji. Ułatwia to pozyskiwanie potrzebnych informacji oraz sprawia, że korzystanie z danych analitycznych staje się komfortowe oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika.
Przetargi medyczne we wsparciu nowoczesnych technologii - dlaczego warto?
Analizy są tworzone w oparciu o dane historyczne na temat przetargów lekowych organizowanych w polskich szpitalach na przestrzeni ostatnich lat. Raporty dostarczane przez Scula są interaktywne, mobilne, intuicyjne oraz w pełni spersonalizowane, co pozwala na łatwe zarządzanie przetargami medycznymi oraz zapewnia optymalne przygotowanie do udziału w nich. Korzystanie z takiej funkcjonalności docenią w szczególności producenci leków, gdyż dane opierają się głównie o substancje czynne lub molekuły. Oprócz raportów, stworzona przez markę Lideo, Scula dostarcza swoim użytkownikom także starannie opracowywanych analiz, których znajomość podnosi szanse na powodzenie w przetargach medycznych.
Korzystanie z funkcjonalności Scula jest polecane wszystkim firmom farmaceutycznym, które chcą wygrywać
przetargi medyczne oraz zapewnić sobie jak najlepsze przygotowanie do udziału w nich. Dostępne w narzędziu analizy i raporty docenią zarówno producenci leków już dostępnych na rynku, jak i ci dopiero na niego wchodzący. W tym pierwszym przypadku Scula pomoże im bowiem w zoptymalizowaniu polityk cenowych i produktowych, udziale w przetargach oraz wprowadzeniu na rynek leków generycznych. Producenci nowych leków dzięki Scula zyskają z kolei cenne wsparcie w ich wprowadzeniu na nowy rynek, rozpoczęciu dystrybucji na terenie Polski oraz na początkowym etapie prowadzenia działalności biznesowej na rynku szpitalnym.